آموزش

استایل مینیمال و ویژگی‌های کلیدی آن را بشناسید

استایل مینیمال چیست

موارد مختلفی وجود دارند که شخصیت یک فرد را به مرور زمان می‌سازند و اطرافیان وی او را با همین موارد می شناسند. یکی از ویژگی های اصلی تمامی افراد روی کره زمین، سبک پوشش لباس آن ها می‌باشد. در دنیای امروزی سبک پوشش به عنوان مسئله بسیار مهم‌تری شناخته شده و برای بسیاری از افراد دغدغه به شمار می‌رود.

در همین راستا صنعت مد نیز روز به روز پیشرفته‌تر از گذشته شده و استایل‌های مختلفی را در خود جا داده است. یکی از استایل‌های ترندی که امروزه نیز از سوی بسیاری از مردم جهان از جمله ایرانیان مورد استفاده قرار می‌گیرد، استایل مینیمال است. استایل مینیمال نماد یک استایل خاص در سراسر جهان به شمار می‌رود که جلوه فوق العاده ای را برای هر فرد به وجود می‌آورد. با این وجود این استایل علاقه‌مندان مخصوص به خود را دارد.

استایل مینیمال چیست؟

قبل از این که با استایل مینیمال آشنا شوید، باید بدانید که معنی واژه مینیمال یا همان مینیمالیسم چیست؟ نیاز است که بدانید، مینیمالیسم به حالتی اطلاق می‌شود که در آن فرد به دنبال پیچیدگی‌های گوناگون نیست. در واقع فرد موردنظر در این حالت به همه چیز به ساده‌ترین شکل ممکن نگاه می‌کند. همین ویژگی موجب خاص‌تر شدن سبک مینیمال نیز شده‌است.

اگر به دنبال لباس هایی با طرح های شلوغ و زرق و برق هستید، سبک مینیمالیسم به هیچ وجه مناسب شما نیست. این سبک نماد بی‌نظیری از سادگی بوده که می تواند جلوه فوق‌العاده‌ای را خلق کند. یکی از اصولی که نیاز است تا در استایل مینیمال به آنها توجه داشته باشید، این موضوع بوده که همه چیز را ساده نگه دارید و محصولات بسیار باکیفیتی را تهیه کنید.

هدف اصلی از ایجاد استایل مینیمال، ساخت یک استایل با استفاده از ویژگی هایی همچون مصرف گرایی می باشد. برای مثال اگر علاقه ای به پوشیدن لباس های تکراری در طول هفته ندارید، این استایل نمی تواند نظر شما را جلب کند. لباس‌های سبک مینیمال از ارزنده‌ترین کیفیت‌ها بهره‌مند هستند. همین مسئله باعث می شود تا علاقه مندان به سبک مینیمال هزینه‌های زیاد را تنها برای یک لباس خرج کنند. در این شرایط کمد لباس شما محدود می‌شود، اما کیفیت لباس های شما تا چندین درجه ارتقا خواهند یافت. لازم به ذکر است که ظاهر شما نیز با پوشش به وسیله این لباس‌ها کاملا تغییر پیدا می کند.

استایل مینیمال

استایل مینیمال مردانه و پسرانه

اگرچه صنعت مد موجب شده تا بسیاری از آقایان به جای انتخاب استایل مینیمال به سراغ استایل های پر زرق و برق بروند، اما این سبک از پوشش همچنان طرفداران بسیار زیاد خود را در اختیار دارد. نیاز است که بدانید، استایل‌های مینیمال مردانه و پسرانه از جمله پرطرفدارترین سبک‌های پوشش در بسیاری از آقایان شناخته می‌شود.

در استایل‌های مینیمال نیاز است تا قبل از هر چیزی ویژگی‌های خاصی را اولویت خود قرار بدهید. قبل از هر چیزی به دنبال لباس‌های ساده باشید. در حین انتخاب لباس‌های ساده، توجه ویژه ای را به کیفیت آن ها نیز داشته باشید تا بتوانید محصولات ارزشمندی را وارد کمد اتاق خود بکنید. همچنین شما باید به دنبال لباس‌هایی باشید که ماندگاری زیادی را دارند. منظور از ماندگاری لباس حضور آن ها در عرصه مد پس از گذشت سالیان دراز است.

علاوه بر تمامی موارد ذکر شده نیاز است تا برخی از معیار ها را به عنوان اولویت خود در حین پوشش با استایل مینیمال در نظر بگیرید. این معیار‌ها شامل:

  • رنگ‌های خنثی به عنوان بهترین گزینه ها برای پوشش استایل مینیمال به شمار می روند. این رنگ ها شامل رنگ های سفید، سرمه ای، مشکی، خاکی، کرم و … می شوند. توجه داشته باشید که ترکیب کردن رنگ‌های خنثی با یکدیگر به راحتی انجام می‌گیرد. شما می‌توانید هر یک از این رنگ‌ها را به راحتی با شلوار خود نیز ست کنید.
  • در تلاش باشید تا در خرید لباس های استایل مینیمال، به خرید لباس های پرکاربرد بپردازید. در این صورت شما می توانید با سرمایه گذاری بر روی این استایل‌ها، به ساخت استایل های شیک بپردازید. برای مثال انتخاب شلوار‌های جین تیره رنگ، کت‌های تک یا همان بلیزر، کفش چرم و … از جمله گزینه های مناسب برای سرمایه گذاری هستند.
  • با انتخاب استایل مینیمال، اکسسوری های خود را فراموش نکنید. وجود اکسسوری باعث می شود تا استایل شما اصطلاحا زنده باشد و حس خوبی را به اطرافیان انتقال دهد. عینک‌های آفتابی مینیمال در کنار ساعت‌های شیک و ساده از گزینه مناسب در این زمینه به شمار می روند.

استایل مینیمال زنانه و دخترانه

یکی از استایل‌های محبوب بسیاری از بانوان که در دهه‌های اخیر مورد توجه تمامی آن ها قرار گرفته است، استایل مینیمال دخترانه است. استایل‌های مینیمال ظاهر شیک بی‌نظیری را به هر بانو می‌بخشند که تا به حال آن را تجربه نکرده‌اید. استایل مینیمال زنانه در نسل امروزی مورد استقبال بسیاری از دختران ایرانی قرار گرفته است. به همین دلیل نیز امروزه شاهد استفاده بسیار زیاد این استایل از سوی مردم کشورمان هستیم.

تناژ رنگی لباس های استایل مینیمال دخترانه نیز محدود به رنگ های خنثی می شود. خاکستری، سفید، مشکی و … از جمله رنگ های پرطرفداری هستند که می توانند در ساخت استایل های مینیمال زنانه به شما کمک کنند. شاید برای شما جالب باشد، اما تنوع لباس‌های مینیمال بانوان کمی بیشتر از آقایان است. برای مثال می‌توانید از انواع کفش چرم زنانه،‌ نظیر کفش‌های مجلسی، صندل چرم و … استفاده کنید. یا در انتخاب شلوار‌های زنانه مینیمال شما می توانید انتخاب‌های مختلفی را داشته باشید. شلوار‌های دمپا، بوت کات و … از جمله گزینه‌های مناسب به شمار می روند.

اگرچه تمامی موارد ذکر شده از اصلی‌ترین نکات برای ساخت استایل مینیمال شناخته می‌شوند، اما برخی از لباس‌ها زیبایی این سبک از پوشش را دوچندان می‌کنند. لباس‌های اصلی بسیار زیادی وجود دارند که در استایل های مینیمال زنانه مورد استفاده قرار می گیرند. همین مسئله نیز موجب خاص‌تر شدن این استایل شده است. شما می‌توانید به راحتی با انتخاب هر یک از این گزینه‌ها، سبک پوشش بی‌نظیری را برای خود بسازید.

از چه لباس‌هایی برای استایل مینیمال استفاده می‌شود؟

اگر در انتخاب لباس های استایل مینیمال، دو اصل سادگی و رنگ های خنثی را اولویت خود قرار دهید، به راحتی می توانید خرید خود را در این زمینه انجام دهید. لباس های مینیمال مناسب آقایان شامل موارد مختلفی از جمله:

  • کت های تک
  • تیشرت های ساده
  • شلوار جین های تیره راسته
  • کت های جین و …

برای بانوان در این زمینه تنوع بیشتری از سوی تولیدکنندگان پوشاک در نظر گرفته شده که شامل:

  • شومیز
  • کت های بلیزر
  • کت های بلند
  • شلوار در تنوع مختلف مانند دمپا، بوت کات و …
  • دامن های مدادی

پالتو های کمربند دار و …

جمع‌بندی

همان طور که متوجه شدید، استایل مینیمال از جمله گزینه های ترند و فوق العاده امروزی به شمار می رود. استایل مینیمال در مقایسه با گذشته توانسته است نزد مردم کشورمان به خوبی محبوب شود و در نسل های اخیر بخش زیادی از جوانان را فرا بگیرد. در حال حاضر آقایان و بانوان بسیار زیادی به واسطه لباس های خاص مینیمال، به استفاده از این استایل در زندگی روزمره خود می پردازند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *